DesignPlanet Forum

Volledige versie: Aanpassen groote van een image
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pas bezig met Photoshop (7) kan ik maar niet vinden hoe ik een image welk ik vanuit een andere file naar het clipboard gekopieerd heb en vervolgens via Paste heb toegevoegd aan een nieuw image kan sizen.

In windows ben ik gewend om een bounding rectangle te zien en dan via de hoekpunten de grootte van de afbeelding aan te passen aan mijn wensen NADAT ik deze ergens in gekopieerd heb.
De 'Move' tool biedt mij deze mogelijkheid niet : daarmee kan ik uitslutend een verplaatsing uitvoeren.
In de help kan ik het ook niet vinden.

Hoe kan ik de grootte van een image welk ik heb toegevoegd (is dan een aparte layer geworden) aanpassen?
Ik weet niet meer of het in 7 ook werkt, maar in de latere versies wel in elk geval, dan zie je bovenaan onder de standaard window menus het vinkje dat je kunt inschakelen om de zogenaamde handels te kunnen zien bij de move tool. Dan, als dat is ingeschakeld kun je ook schalen en hou hierbij in je achterhoofd dat je dan de shift knop moet indrukken als je de afbeelding in de juiste proporties wilt houden. Mogelijk, als de afbeelding veel groter is dan je huidige document, zoom dan eerst flink uit!
Hoi Admin,

Hebeven mee zitten kijken maar ik snap niet wat je bedoeld. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de pixelrate van de afbeelding hetzelfde moet zijn. Ik heb CS-3 en ik zie nergens een vinkje bij de move-tool, tenzij je dat zwarte pijltje ernaast bedoeld. Maar dat geeft een leeg scherm met: voor het huidige gereedschap kunnen ge...... en verder niet leesbaar
[Afbeelding: optionbar-move-tool.jpg]
In de hierbovenstaande afbeelding kun je zien wat ik bedoel Wink
(Show Transform Controls)
Koppelingen