DesignPlanet Forum

Volledige versie: Knipper tekst.
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Hoi! Mijn eerste tutorial hier, en zeker niet de laatste.

Dit is een uitbreiding op de tutorial van Websonic! Ik ga je proberen te leren hoe een knippertekst te maken.

Stap 1

Maak een nieuw bestand aan. Ik heb een standaard banner formaat en vul die met ZWART.

Stap 2

Maak een nieuwe tekstlayer aan

Stap 3

Ga naar Imageready [ Shift+Ctrl+M ]

En duplicate je tekstlayer. Nu heb je 2 keer de tekst op elkaar. Maak de nieuwe layer in een andere kleur tekst.

Stap 4

Klik op \"Duplicate current frame\" [ Het papiertje in het venster \"Animation\".

Stap 5

Klik op de eerste layer, en klik op het oogje van de 2e tekst. Dit betekend dat hij onzichtbaar wordt voor die layer.

Stap 6

Klik op de 2e layer en vink van de eerste tekst het oogje uit [ door er op te klikken ] en op de 2e tekst vink je het oogje weer aan [ door op de lege plek te klikken waar eerst een oogje stond ].

Stap 7

Klik op de 2e layer, en dan op \"Tween...\" [ dat is het knopje met de vervagende rondjes. Bij aantal frames kun je voor een langzamer effect meer frames doen en voor een sneller effect minder frames. Klik op OK.

[Afbeelding: screen2.gif]
Plaatje van Websonics tutorial!

Stap 8

Nu moet je de oogjes weer omdraaien: Tekst 1 WEL en Teks 2 GEEN oogje!

Doe nu weer hetzelfde met Tween...

Klaar!

Nu heb je zoiets:

[Afbeelding: floworldbann.gif]

Floris
Hallo

Ik ben bezig om een knippertekst te maken
maar ik begrijp niet wat er bedoelt wordt met dat oogje...
ik zie nergens een oogje kan iemand mij hier iets meer duidelijkheid geven?

dank je wel alvast

Ria
In photoshop zitten verschillende palleten zoals ze dat noemen. 1 van die palleten heet layers en daarmee kun je oa de lagen van plaats veranderen en nog veel meer. Het oogje dat daar voor iedere layer (laag) staat kun je aan of uitvinken waardoor je dus de laag wel of niet ziet tijdens het bewerken.
[Afbeelding: layerspallet.jpg]
dank je wel, ik geloof dat ik nu begrijp waar ik het moet zoeken
ik ga er straks even naar kijken
wie weet lukt het me dan
je hoort het wel weer

groetjes
Ria
het is me nog niet gelukt
Ik zag wel beweging in het plaatje maar de kleurverschillen van de letters kwam er niet uit
Ik blijf proberen
heb er niet veel verstand van maar ooit zal het me lukken!!
Koppelingen